Logopeda przedszkolny

Agnieszka Łęcka-Chwała

logopeda przedszkolny i szkolny

 

Tytuł logopedy zdobyłam w Podyplomowym Centrum Kształcenia Ustawicznego „Andragog” Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Brzegu. Stale dbam o podnoszenie kwalifikacji : uczestniczyłam w szkoleniu „Stymulacja językowa przedszkolaków” zorganizowanym przez „Centrum IB” Sp.Z.o.o. w Krakowie oraz w szkoleniu „Zabawy logopedyczne dla przedszkolaków” zorganizowanych przez Małopolski Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „Kangur” w Krakowie.

Logopedia jest moją pasją. Pomoc dzieciom w nabywaniu prawidłowych kompetencji językowych, możliwość rozmawiania i dzielenia się wiedzą to działania, które dają mi dużą satysfakcję. Myślę, że elastyczność pracy, pomysłowość, zaangażowanie, umiejętność „podążania za pacjentem”, otwartość na drugiego człowieka to cechy, które mnie charakteryzują.

Wychodząc naprzeciw potrzebom rozwojowym dzieci każdego roku przeprowadzam w przedszkolu „Piotrusia Pana” tzw. „przesiewowe badania logopedyczne”, których celem jest dokonanie wstępnego badania logopedycznego w zakresie sprawności narządów artykulacyjnych, wymowy, wychwycenie cięższych zaburzeń rozwoju mowy i języka oraz innych zaburzeń rozwojowych dzieci i podjęcia wstępnych działań w celu skierowania dziecka na terapię logopedyczną lub konsultacje z innymi specjalistami : laryngologiem, ortodontą, neurologiem.

Prowadzę również z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym indywidualne zajęcia z terapii logopedycznej, które obejmują diagnozę logopedyczną (tu min. Ocena prawidłowości zgryzu dziecka i orientacyjne badanie słuchu) oraz terapię wad wymowy.

Zajęcia prowadzone są w formie zabawy. Zarówno metody pracy, czas, jak i pomoce logopedyczne dostosowane są do indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci.

 

Ćwiczenia odbywają się w formie:

 

  • Ćwiczeń oddechowych z piórkami, wstążkami

 

  • Ćwiczeń artykulacyjnych- buzi i języka – z lusterkami

 

  • Gier i zabaw planszowych

 

  • Czytania bajek logopedycznych

 

  • Powtarzanie wierszyków „łamiących języki”

 

W terapii logopedycznej wykorzystuję również elementy logorytmiki – wspomaganie rozwoju mowy poprzez ćwiczenia muzyczno-ruchowe. Założeniem zajęć jest usunięcie problemów logopedycznych dzieci. Pozostawienie ich nie rozwiązanych ma ogromny wpływ na dalszy rozwój dziecka, Ma to m.in. wpływ na nabywanie dalszych umiejętności i zdobywanie wiedzy przez dzieci. Dzieci mówiące prawidłowo, poprawnie i chętnie, łatwiej : nawiązują kontakty z rówieśnikami, podejmują nowe „naukowe” wyzwania, zdobywają umiejętności szkolne związane z nauką pisania i czytania. Dzięki temu odważnie, śmiało i otwarcie wkraczają w nowe obowiązki, które stawia przed nimi szkoła, a w przyszłości dorosłe życie.

Stronę wykonał: tedenet © 2014